dinsdag 6 november 2012

Gehaakt beugeltasje.

 
Zo, weer een beugeltasje gemaakt.
 
Dit tasje heb ik gehaakt van Fildot, Lamé Doux, van Phildar, kleur Antracite,
op haaknaald nummer 4.
Het is heel mooi garen, maar ontzettend lastig om mee te werken. Het garen bestaat uit ongeveer 20 hele dunne draadjes, waarbij je heel snel een draadje missteekt, en dus constant moet uithalen of terugsteken.
Af en toe dacht ik wel eens, ik kiep die bol het raam uit, maar nu ben ik toch blij met het resultaat.
Ik heb lang zitten verzinnen over een versiersel erop, en heb uiteindelijk gekozen voor een oude sierspeld.
 
Op maar weer naar het volgende beugeltasje. Ik vind het zo leuk om te doen.
 
De hartelijke groetjes weer van mij.
 


4 opmerkingen:

  1. Hallo Arjan, via een buitenlandse blog kom ik hier terecht en voel me al snel thuis.
    Ik zag een oude naaibox, zoiets heb ik ook en gevonden via internet, mooi haakwerk kwam voorbij en heel mooi borduurwerk.
    Dus kom ik even de hartelijke groeten doen.
    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Corrie,

      Ik ben blij dat je je bij mij thuis voelt, dat doet me goed. Leuk hè, zo`n naaibox. Wij gingen iedere maand naar de vlooienmarkt in Utrecht (Veemarkt), en daar heb ik hem gekocht. Jammer genoeg is De Veemarkt nu definitief gesloten, en dat mis ik echt. Binnenkort is wel de verzamelaarsbeurs in Utrecht, en daar hoop ik weer wat leuke dingen te vinden, al zijn de prijzen daar wel veel hoger als op een vlooienmarkt.
      De hartelijke groetjes terug van mij.
      Arjan

      Verwijderen
  2. Wat een schattig tasje is dat geworden en die mooie speld erop! Echt mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe maak je het tasje vast aan de beugel? Ik heb een tasje gehaakt en een beugel gekocht met aan een kant gaatjes; het lukt me niet met een gewone naald, dan stoot ik tegen de dichte kant 😠

    BeantwoordenVerwijderen